מאמרים בנושא מדיטציה

רשת ברירת המחדל

איך מדיטציית מיינדפולנס משפיעה על המחשבות שרצות ללא הפסק ורשת ברירת המחדל? ההסבר המדעי

מה קורה במח כשאנחנו לא עושים שום דבר? זו שאלה כל כך מוזרה, שאפילו מדעני המח לא חשבו לבדוק אותה. זה התגלה במקרה במסגרת ניסוי אחר. חוקר בשם מרקוס רייכל ניסה לזהות איזה אזורים פעילים בזמן כל מיני סוגים של פעילות מנטלית. לצורך זה הוא סרק את המח של נבדקים

קרא עוד »
איך להתחיל בתרגול מדיטציה

מדיטציה למתחילים- איך ליצור הרגל מדיטציה?

האתגר הכי גדול מדיטציה היא כלי מרכזי לאיכות החיים שלנו. מדיטציית מיינדפולנס תורמת לבריאות הפיסית שלנו, תורמת לאושר שלנו, עוזרת לנו להתמודד עם רגעים קשים, תורמת לריכוז ולהצלחה שלנו. אלפי מחקרים הראו זאת שוב ושוב. בטח גם אתם שמעתם על זה בהרצאות, או קראתם במאמרים על מיינדפולנס. אנחנו יודעים את

קרא עוד »

לימודי מדיטציה

בשנים האחרונות העולם המערבי מקבל בידיים פתוחות את טכניקת המדיטציה אשר עוזרת לאנשים בכל רחבי העולם ליהנות מחיים רגועים יותר. העולם המודרני המערבי הוא עולם מלא בסטרס, חרדות ודיכאון, למעשה, מומחים מזהירים שעד סוף המאה ה-21 המחלה השכיכה ביותר תהיה דיכאון. לימודי מדיטציה ללא ספק עוזרת לאזן את רמת הסטרס

קרא עוד »

חוקרת מהארוורד: מיינדפולנס ומדיטציה משנים את המח שלך

דר' שרה לזר, חוקרת מח מאוניברסיטת הארוורד היוקרתית בארצות הברית, ומבית החולים של מסצ'וסטס היא אחת הראשונות שבדקה את הטענות על התועלת המרובה בתרגול מיינדפולנס ומדיטציה דרך סריקות מוחיות. היא גילתה שמדיטציה משנה את המח באופן פיזי. הסיפור האישי של שרה שהביא אותה לחקור מדיטציה היא התחילה את המחקר הזה

קרא עוד »
מדיטציה - איך עובדים עם הסחות הדעת במדיטציה

מדיטציה – איך להתמודד עם הסחות הדעת במדיטציה ובחיים

אנחנו רוצים לחיות בהווה, להיות מאושרים, להיות טובי לב.אנחנו רוצים שבמדיטציה שלנו נהיה מרוכזים ושקטים לחלוטין.ועדיין, פעמים רבות המציאות היא אחרת.אנחנו מוצאים את עצמנו במדיטציה ובמהלך היום מוסחים, חושבים על כל מה שהיינו רוצים,מתכננים את היום וכועסים על הקרובים לנו.כשמגיע כבר השקט אנחנו מוצאים את עצמנו משועממים.לעתים אנחנו מוותרים על

קרא עוד »

מדיטציית מיינדפולנס יוצאת דופן לחנוכה

חנוכה עכשיו, וגם בקורס מיינדפולנס מדליקים נרות. ברכנו, שרנו, ואז עשינו משהו יוצא דופן. ישבנו בשקט והתבוננו בנרות. נתנו למבט להתרכז באור הנרות, ושמנו לב לכל מה שהגיע. שמנו לב להשתנות של הלהבה, ולהתכלות הנר. שמנו לב לזיכרונות שעלו, למחשבות ולרגשות. נתנו להם להגיע וגם ללכת. לא החזקנו בהם, ולא התנגדנו. כשעושים

קרא עוד »