איך עושים מדיטציה

איך עושים מדיטציה? המדריך למתרגל המתחיל!

מדיטציה הפכה בשנים האחרונות לכלי עזר חשוב לתרגול החשיבה של האדם המודרני. מדובר על כלי שהפך פופולארי בשנים האחרונות בזכות היכולת שלו לתת לאדם המודרני העמוס, כמה רגעים של שקט.

מדיטציה היא כלי שנולד במזרח אסיה כחלק מתורת הבודהיזם. מדיטציה הייתה הכלי של הבודהה הראשון להגיע למה שאנו מכנים 'נירוונה'.

מדיטציה, מאיפה הכל מתחיל?

על פי התורות הקדומות הבודהה הראשון היה נסיך שנולד באזור שנקרא היום 'מזרח אסיה': צירוף מדינות שונות כמו סין, יפן, הודו וכן הלאה. האגדות מספרות על אותו נסיך שיצא החוצה בפעם הראשונה מחוץ לארמון המלך ופגש בסבל האנושי בדמות זקן שהלך בדרך, וילדה שחרשה את השדה עם שור. הרגעים הראשונים הללו של המפגש הבלתי אמצעי עם העולם שינו את חייו של אותו נסיך מקצה לקצה.

הוא החל במסע אל עבר האושר. הוא החל לשאול מה מביא אנשים להיות מאושרים וגילה כי את המציאות לא נוכל לשנות. אבל כן נוכל לשנות את האופן בו אנו מתייחסים אליה.

אחד מהכלים שאותו בודהה ותלמידיו אחריו פיתחו זו ה- 'מדיטציה'. מדיטציה היא למעשה תרגול מחשבתי שעוזר לאדם לשנות את האופן בו הוא מביט על המציאות. אנחנו לא מדברים על תרגול של חשיבה חיובית. אנחנו מדברים על התרכזות בכאן ועכשיו ותשומת לב ברגע כשיטה למציאת אושר.

מה זו בעצם מדיטציה?

'מדיטציה' זו ההתכווננות לכאן ועכשיו. חישבו על כך, את רוב חיינו אנו מקדישים לחשיבה בלתי פוסקת על העבר או על העתיד. אנחנו יכולים להיות פיזית בבית ולחשוב על המשרד, אנחנו יכולים להיות עם הילדים ולחשוב על בן הזוג, אנחנו יכולים להיות בעבודה ורק לחשוב על ההורים שלנו.

זה לא משנה אם המחשבות הללו מזיקות לנו, אנו ממשיכים להתרכז בהן. גם אם כרגע אנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי. למשל: לחשוש מהמבחן ולחשוב על "מה יקרה אם נכשל" לא יעזור לנו כמו להתרכז ברגע הזה בלימודים למבחן. נכון?

אבל, החידוש של המדיטציה היא שבכל רגע נתון אנחנו יכולים לחשוב רק על דבר אחד. זה נשמע מפתיע נכון? אבל זו האמת. המוח האנושי יכול להכיל בכל רגע נתון רק מחשבה אחת. הוא אולי יכול לנוע מהר בין מחשבות שונות אבל למעשה אם נפריד כל רגע ורגע ניווכח כי אנו חושבים על דבר אחד בכל פעם. מדיטציה מתרכזת בלחשוב על הכאן ועכשיו.

אז איך עושים את זה? איך מתרגלים מדיטציה?

בשביל תרגול מדיטציה לא צריך כלום. לא מזרון מיוחד ולא סטודיו מפנק – אפשר לתרגל ממש מכל מקום. הרי כל התרגול מתרכז במקום אחד ויחיד: המוח.

אז קחו לכם מקום וזמן בהם יהיה לכם שקט. בלי הסחות דעת. שימו את הטלפון על שקט וכבו את הטלוויזיה כדי שתוכלו להתרכז.

  1.  עשו זאת בנוחות: אם נוח לכם לשכב, תשכבו. אם נוח לכם לעמוד, תעמדו. מצאו את האופן בו תוכלו לרגע להיות נוכחים מבלי להתעסק בכל מה שלא שייך.
  2.  לנשום: קחו כמה רגעים ופשוט תתרכזו בנשימה. מכיוון שאנחנו יכולים לחשוב מחשבה אחת בכל פעם, במקום לחשוב על כל מה שמטריד, חישבו על הנשימה. חישבו האם היא נשימה עמוקה, קצרה, לאן היא מגיעה ותנו לה פשוט להיות.
  3. אל תדרשו מעצמכם יותר מדי: איך עושים מדיטציה נכון? קודם כל מורידים את השיפוטיות. זה נורמלי לחלוטין שבהתחלה תגלו שיש הרבה מחשבות, ושקשה להתרכז בנשימה. לשים לב למחשבות, ואז ברכות ונחישות להפנות את תשומת הלב לנשימה, זה בדיוק מה שאנחנו מתאמנים בו. כמו כן, אפשר להתחיל בזמן קצר, אפילו רק 5 דקות, ולאט לאט להגדיל את הזמן. לאט, לאט תתקדמו בקצב שלכם.

מדיטציה תסייע לכם להתעסק בכאן ועכשיו, תוך נטרול מחשבות מעכבות. אני ממליץ לכם להירשם לסדנת ה "בוקר של שקט" שלי שתסייע לכם לשחרר לחץ שלילי, כאבים והשקטת מחשבות טורדניות. כמו כן, אתם מוזמנים להתייעץ איתי בכל שאלה, מבטיח לסייע לכם בכל שאלה או התלבטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

אתגר "משחררים את הכאב"

7 ימים של אימון לשחרור הכאב בשיטת המיינדפולנס

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן