דף הבית » mindfulness » מדיטציה לסליחה

מדיטציה לסליחה

מה זה סליחה?

ההגדרה של סליחה היא- בחירה מודעת לוותר על רגשות של כעס, טינה וזעם כלפי אדם שפגע בנו. אנחנו בוחרים לסלוח בין אם “מגיע” לאדם שנסלח לו, ובין אם לא.

סליחה היא לא:

כדי שנוכל לסלוח, חשוב להבין שסליחה היא לא:
  •  להכחיש שמה שקרה פגע בנו.
  •  להצדיק את מה שקרה.
  • לשכוח את מה שקרה.
  • סליחה לא מחייבת אותנו להמשיך להיות בקשר עם אדם שפגע בנו.
  • ניתן לסלוח, ועדיין לדרוש את מיצוי הדין המשפטי מול האדם שפגע בנו.
  • לא חייבים לסלוח. אנחנו סולחים מתוך בחירה, למען עצמנו ולמען היחסים שלנו.

למה כדאי לי לסלוח?

כשאנחנו סולחים אנחנו נהנים משקט נפשי.

הסליחה משחררת אותנו מרגשות של כעס, טינה וזעם שבעצם פוגעים בעיקר בנו.

סליחה היא כמו לשחרר שק כבד של טינה שמכביד על ליבנו ועל מערכות היחסים שלנו.

מחקרים מראים שיכולת סליחה גבוהה קשורה לסיפוק ממערכות יחסים.

אבל לא רק. מחקר מהזמן האחרון מראה עד כמה סליחה חשובה לבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

במחקר גילו שסליחה מגינה מפני ההשפעות הבריאותיות של לחץ

בדקו 148 מבוגרים וראו שככל שרמת הלחץ שלהם עולה יש להם יותר בעיות בריאותיות.זה צפוי.

אבל מה שהיה מפתיע הוא שאצל אנשים שהראו מידה גבוהה של סליחה לעצמם ולאחרים

לא היה קשר בין רמת הלחץ לבעיות הבריאותיות.

כלומר הסליחה מבטלת את השפעת הלחץ על הבריאות. 

הנחיות למדיטציית סליחה

מצורפת לכם כאן מדיטציה לתהליך סליחה.

אני ממליץ להתחיל בסליחה למישהו שקל לנו לסלוח לו. מישהו שהפגיעה שלו היתה קטנה, ואנחנו מרגישים בשלים לחלוטין לסלוח ולשחרר את הכעס כלפיו. עשו את המדיטציה כמה פעמים, ולאט לאט תוכלו לסלוח גם לאנשים שהפגיעה שלהם בכם היתה קשה יותר.

לפעמים יש צורך לעשות את המדיטציה כמה פעמים על אותו ארוע, כדי שנוכל לשחרר ולסלוח באופן מלא.

תהליך המדיטציה:

  1. אנחנו מתחילים בנשימה, ובמיוחד בנשימה איטית ועמוקה לאזור הלב.
  2. לזמן קצר נזכרים בארוע- התמונה של מה שהיה, הדמויות שהיו, הקולות ששמענו, המחשבות שחשבנו והרגשות שהרגשנו.
  3. אנחנו מרגישים את הכעס והזעם בתוכנו, וחשים את התחושה הגופנית שלהם.
  4. אנחנו מביאים סליחה לתוך הסיטואציה-
    מרגישים חמלה כלפי כל מי ששותף לארוע.
    שמים את עצמנו בנעליים של מי שפגע בנו, עם כל ההיסטוריה, הדפוסים והכאבים שלו, ומנסים להבין מדוע הוא עשה זאת.
    מנסים לראות שגם אם אנחנו לא מתנהגים בדיוק באותה דרך, לפעמים אנחנו מתנהגים בצורה דומה, שיש לה אותה משמעות. כך שבעצם אנחנו לא כל כך שונים ממנו.
    מתבוננים במה שלמדנו מהארוע, וכיצד התפתחנו כתוצאה ממנו.
    אומרים לעצמנו- אני סולח תוך כדי נשימה ללב
  5. לסיום- חוזרים לנשימה איטית ועמוקה ללב. 

ההגיון במדיטציה

 הארועים שחווינו מאוחסנים בזכרון שלנו יחד עם תמונה של מה שהיה שם, הדמויות שהיו, הקולות ששמענו, המחשבות שחשבנו והרגשות שהרגשנו. במקרה של פגיעה כמובן שמאוחסנים רגשות של כעס וטינה יחד עם כל האלמנטים של החוויה. כאשר יש טריגר שנוגע באחד ממרכיבי הזכרון (למשל דמות), כל שאר הרכיבים מופעלים ואיתם הכעס. במדיטציה הזו אנחנו מערבבים את הזכרון הקיים עם רגשות של חמלה ואהבה, ועם מחשבות של הבנה ואמפתיה. בצורה זו אנחנו משנים את הזכרון ומוציאים ממנו את העוקץ. 

בקשה קטנה-

בבקשה כיתבו בתגובות את החוויה והתובנות שלכם מהמדיטציה.

אם נהניתם מהמדיטציה והמאמר, היו נדיבים ושלחו אותם לקרוביכם ולחבריכם .

הלוואי שהלבבות שלנו יהיו חופשיים מטינה וכעס.

4 COMMENTS

LEAVE A COMMENT

מדיטציה לסליחה

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

שם:
טל:
מייל: