דף הבית » mindfulness » פסגת המיינדפולנס: לורי דשן – 6 טיפים של מיינדפולנס כדי לא ללכת לאיבוד בטכנולוגיה

פסגת המיינדפולנס: לורי דשן – 6 טיפים של מיינדפולנס כדי לא ללכת לאיבוד בטכנולוגיה

לורי דשן התחילה לפני 6 שנים לכתוב בלוג שנקרא הבודהה הזעיר. היא רצתה שאנשים ישתפו במה שהם למדו בחוויות שלהם. היום זהו אתר שעוקבים אחריו מליון וחצי אנשים ברחבי העולם. כיזמת וכותבת, היא מבלה את רוב זמנה מול המחשב. נשמע לכם מוכר? גם היא, כשהיא מול המחשב מוצאת את עצמה נודדת לקרוא כל מיני אתרים לא רלוונטים. גם היא מוצאת את עצמה לפעמים מסתכלת בטלפון, רק כי לא נעים לה שיראו אותה לבד.

הנה 6 הטיפים של לורי לשימוש מודע בטכנולוגיה:

  1. להיות ברור בכוונות –
    למשל כשאתם משתפים משהו במדיה החברתית, תבדקו לפני:
    מדוע אתם עושים את זה?
    האם אתם רק רוצים לשתף את החברים בחוויה?
    האם יש משהו שאתם רוצים שיקרה?
    ואולי אתם רק מחפשים קצת תשומת לב?
  2. לבדוק – מתי אני צופה במחשב רק כי אני רוצה להימנע מפשוט להיות?
    לפעמים זה מאד מפתה לקפוץ מאתר לאתר ולקרוא כל מיני דברים.
    לפעמים אנחנו עושים את זה רק כדי שנרגיש עסוקים, ומה שאנחנו באמת צריכים זה זמן להיות עם עצמנו או הפסקה.
  3. לקרוא רק מה שאני צריך.
    אתם בטח מכירים את זה שחיפשתם מידע על בלנדר שרציתם לקנות, ומצאתם את עצמכם קוראים על "השייקים הכי טובים ביקום". הרשת היא מפתה ומדבקת. מאד מפתה ללחוץ על לינק ולקרוא עוד כתבה, שאנחנו בעצם לא צריכים. לכן חשוב לזכור לקרוא מה שאני באמת צריך. לעצור כשקיבלתי את המידע הייתי זקוק לו.
    זה שוב חוזר לכוונה – לשים לב מה הכוונה שלי, לבצע אותם, ואז לסיים!
  4. לחוות עכשיו לשתף אחר כך
    מכירים את הפוסטים של אנשים שנמצאים עכשיו בהופעה וכותבים עליה? מה שקורה שהם בעצם מפספסים את ההופעה פעמיים – פעם אחת כי בזמן הכתיבה הם לא נוכחים בהופעה. פעם שנייה כשהם מתחילים לבדוק כל רגע מי הגיע על הפוסט שלהם. זה אחלה לשתף בחוויות שלכם. תחוו אותם במלואן, ואחר כך תמצאו את הזמן לשתף.
  5. תפחדו לפספס את מה שקורה עכשיו בחיים שלכם.
    אנשים כל הזמן מתעדכנים בטלפון, כי הם מפחדים לפספס את העדכונים ברשת. אבל בעצם כשהם מתעדכנים ברשת, הם מפספסים את הרגע הזה, את ההווה. הם מפספסים את האנשים שנמצאים איתם ואת הרגשות שלהם.
  6. להשאיר את הטלפון רחוק מידי פעם.
    אנחנו רגילים להיות כל כך זמינים בטלפון, ותמיד חוששים שאולי נקבל איזו הודעה דחופה. האמת היא שכמעט אין הודעות דחופות. תרשו לעצמכם להשאיר את הטלפון בחדר אחר לפעמים. יש תחושת רווחה כשאנחנו לא חייבים להיות כל הזמן זמינים. דברים יכולים לחכות. עד לפני כמה שנים בודדות כולנו חיינו ככה…

לצפיה בהקלטה של לורי לחצו כאן: http://themindfulnesssummit.com/sessions/lori-deschene/?ref=825

שתפו בתגובות – 

איך אתם מצליחים לשמור על נוכחות ומיינדפולנס כשאתם משתמשים בטכנולוגיה?

להצטרפות לסיקור היומי בעברית של פסגת המיינדפולנס לחצו כאן: http://mindfulness.ravpage.co.il/mindfulnesssummit

פרופסור פול גילברט הסביר בשיחה מעמיקה מדוע מיינדפולנס וחמלה כל כך חשובים. לחצו כאן כדי לקרוא: http://mindfulness4u.co.il/?p=4430

 

 

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

שם:
טל:
מייל: