דף הבית » mindfulness » לחץ: 9 סיבות טובות להפחית את הלחץ

לחץ: 9 סיבות טובות להפחית את הלחץ

ישבתי השבוע לצהרים עם חברה, והיא ישר התלוננה על רמת הלחץ שהיא נמצאת בהן עם כל המשימות שיש לה בעבודה. "אני כמעט על סף שחיקה" היא אמרה. לחץ (סטרס) היא תופעה מאד נפוצה, אך ממש לא בריאה עבורנו. הלחץ הקבוע והמתמשך שאנחנו חווים מעבודה מאומצת, מטיפול בילדים, ומדאגות רבות פוגעים בבריאות הפיסית והנפשית שלנו.

מה קורה בלחץ?

לחץ הוא תגובה טבעית של הגוף לאיום. הוא נועד כדי להגן עלינו מסכנה מיידית כמו אריה טורף. הגוף מגיב לאיום בתגובת הילחם או ברח. כל הגוף מתגייס- מופרשים הורמונים כמו אדרנלין וקורטיזול שנועדו ליצור עוררות ולהזרים הרבה דם לשרירים הגדולים שיאפשרו לנו להילחם או לברוח. כתוצאה ספיקת הלב עולה פי 4, ולחץ הדם עולה. מערכות שלא חיוניות בזמן סכנה נכבות- למשל מערכת החיסון, מערכת העיכול ומערכות למידה במח.

הגוף שלנו נועד כדי לעמוד בזה לזמן קצר. אך כשאנחנו רוב היום בלחץ, זה משפיע במגוון דרכים:

 

  1. ריבוי מחלות מסוגים שונים
    כשאנחנו לחוצים הגוף מפחית את פעילות מערכת החיסון כדי להפנות משאבים למערכות חיוניות אחרות. לא פלא שממצאים משייכים 80% מהביקורים אצל רופא ללחץ!
  2. השמנה, אכילה מוגזמת וסכרת
    ההורמון קורטיזול שמשתחרר בגוף בזמן לחץ מעלה את רמות הסוכר בגוף, מגדיל את כמות תאי השומן וגם גורם לחשק בלתי מוסבר לסוכר ושומנים.
  3. הפרעות שינה
    תגובת הלחץ נועדה ליצור עוררות, ולכן מפריעה לנו להירדם- בייחוד אם לא דאגנו להירגע אחרי האירוע המלחיץ, אלא המשכנו הלאה לאירוע המלחיץ הבא. חשיפה ללחץ ארוך טווח עלולה להרוס את מנגנון השינה הטבעי שלנו ולגרום להפרעות שינה.
  4. כאבי ראש
    הורמוני הלחץ גורמים לשינויים בכלי הדם שיכולים לגרום לכאבי ראש ומיגרנות. השינויים מתרחשים גם בתקופה המלחיצה וגם לאחר מכן.
  5. כאבי גב ושרירים
    תגובת הלחץ מפעילה את השרירים ומותחת אותם. אם אנחנו לא מרפים אותם הם ממשיכים לעבוד ולהיות מתוחים. ככה לאט לאט מתפתחים להם כאבי שרירים וכאבי גב.
  6. לחץ דם גבוה ובעיות לב
    תגובת הלחץ שלנו גורמת באופן ישיר להאצת קצב ותפוקת הלב, וללחץ דם. אלו נחוצים בשעת סכנה, אך הימשכות שלהם גורם לבעיות לחץ דם ולבעיות לב. מחקר עדכני הנערך על 200 אלף עובדים באירופה שעבדו בעבודות מלחיצות הראה כי 23% מהם נטו לסבול מהתקפי לב יותר מאנשים שעבדו בעבודות פחות מלחיצות.
  7. פגיעה בריכוז ובזיכרון
    גם המערכות הגבוהות של המח, כמו מערכות הזיכרון והלמידה אינן נחוצות בזמן חירום, ולכן פעילותן פוחתת. כתוצאה מכך אנחנו חווים קושי להתרכז, פגיעה בזיכרון וביכולת לקבל החלטות.
  8. עצבנות וכעסים
    מחקרים מצביעים על כך כי לחץ עלול להפחית את הכמות והפעילות של תאי המוח באזורים האחראיים לוויסות הרגשות והשליטה העצמית. כתוצאה מכך אנחנו מוצאים את עצמנו לא מסוגלים להשתלט על הרגשות שלנו, כועסים ועצבניים.
  9. דיכאון
    כשהלחץ והשחיקה נמשכים לאורך זמן הם גורמים תחילה לדכדוך וחוסר מצב רוח. המצב הזה יכול גם להידרדר לדיכאון קליני.

החדשות הטובות הן שיש כלים נהדרים, קלים לשימוש, ומוכחים מדעית שיכולים לעזור לכם להפחית את הלחץ היום יומי בחיים שלכם. אם אתם רוצים למנוע את כל נזקי הלחץ הללו, וליהנות מחיים בריאים יותר ומאושרים יותר, הירשמו כבר עכשיו לקורס במיינדפולנס להפחתת לחצים- הקורס המוביל בעולם להפחתת לחצים. אלפי מחקרים מדעיים מוכיחים את היעילות שלו בהפחתת הלחץ בחיים המודרניים.

 "שום דבר לא השתנה בעולם. אבל אני מצאתי דרכים של שקט אפשרי." טלילה- בוגרת הקורס

 

לחצו על הלינק, מלאו את הפרטים ויחד נבדוק את התאמתכם.

http://mbsr.pageactivate.com

 

עוד לא הורדתם את מדריך הבזק – "7 טכניקות מהירות להפחתת לחצים לאנשים עסוקים במיוחד"?
לחצו כאן והורידו אותו בחינם: http://mindfulness.ravpage.co.il/gift_idit

 

LEAVE A COMMENT

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

שם:
טל:
מייל: