מיינדפולנס להתמודדות עם פרידה

מיינדפולנס: התרגול שיעזור לכם להתמודד עם פרידה

בני אדם נולדו לחיות בחברה. אנחנו יצורים חברתיים שצריכים קשרים חברתיים כדי להתפתח, לגדול ולצמוח. מחקרים שונים כבר הוכיחו לאורך השנים עד כמה מערכות יחסים משפיעות על התפקוד שלנו בכל תחומי החיים. אחד המחקרים המוכרים בנושא מתאר איך ילדים שלא קיבלו חיבוק בשנה הראשונה לחייהם פיתחו סוגים שונים של עיכוב התפתחותי.

כך שאין ספק שמערכות יחסים הן חלק בלתי נפרד מכל תחומי חיינו. אבל יש רגעים בחיים בהם אין ברירה ואנו נאלצים לחוות פרידה. פרידה יכולה להתרחש מכל מיני סיבות. פרידה של בני זוג היא המוכרת מבין כולן – אבל זו ממש לא הפרידה היחידה שאנחנו חווים בחיינו. 

חישבו על כך, החיים שלנו לא יכולים להתקיים בלי פרידה. פרידה יכולה להיות מבן או בת שנסעו לגור רחוק, מוות של אדם אהוב וקרוב, פרידה מחבר טוב או מתקופה משמעותית בחיינו שהסתיימה. אחת הדרכים להכיל ולהתמודד עם פרידה היא על ידי שימוש בשיטת מיינדפולנס בה נתרכז בהמשך המאמר.

מה זה בכלל מיינדפולנס?

מיינדפולנס זה השם המערבי לשיטה שהתפתחה במזרח אסיה. במקור, מדובר על האופן בו אנו יכולים לשלוט במחשבות שלנו בצורה כזו שתפחית סבל.

למעשה, כבני אדם אנחנו יכולים לחשוב רק על דבר אחד בכל פעם. ומה עם אנשים מהירי מחשבה שמגדירים את עצמם כבעלי יכולת מולטי-טאסקינג? המחשבות שלנו רצות מנושא לנושא. אנחנו יכולים לחשוב בדקות ספורות על העבודה, המשפחה והמטלות שיש לנו לעשות, אבל אם נקדיש לזה תשומת לב נגלה שבכל רגע נתון אנחנו חושבים רק על דבר אחד בלבד. מה יקרה אם נלמד את המוח שלנו להתרכז ברגע? אם לא נרוץ למחשבה הבאה ונהיה ממש נוכחים ברגע – כאן ועכשיו?

מיינדפולנס להתמודדות עם פרידה

את רוב חיינו אנחנו מעבירים בלחשוב על העתיד או על העבר, אנחנו עלולים לבלות שעות וימים בחשיבה על מה יקרה אם ניפרד או על פרידה שכבר עברנו בעבר. לעיתים פרידה לא מתרחשת בגללנו אבל יש מקרים בהם בחרנו בפרידה מתוך החלטה מודעת לחלוטין. בכל זאת, לעיתים קיים קושי לשחרר ולתת מקום למה שקורה עכשיו מבלי להתרכז בעבר.

במקרה כזה, תרגול מיינדפולנס באופן עקבי ייתן לנו את הכלים להתרכז בהווה ולחזק את תשומת הלב והנוכחות שלנו בכאן ועכשיו, דבר שימנע מאיתנו את החיטוט ההרסני בפרידה ובפצעי העבר ואת תחושת החרדה המתמדת הטמונה בעתיד לבוא, ויוביל אותנו להתקדמות נפשית שתביא איתה קורטוב של מנוחה.

 

ממה מתחילים?

בשביל לתרגל מיינדפולנס אנחנו לא צריכים יותר מדי. הכלי היחיד בו אנחנו משתמשים לתרגול הוא המוח שלנו. עלינו לחפש מקום נעים ושקט בו נוכל לשהות ברגעים הבאים. חשוב שנקפיד למצוא זמן בו נוכל להיות לבד בלי הסחות דעת – אז קדימה נכבה את הסלולרי ונתחיל.

שלבי תרגול מיינדפולנס

  1. נשימה – השלב הראשון הוא נשימה. מיינדפולנס זה תרגול של כאן ועכשיו ומכיוון שאפשר לחשוב בכל פעם רק מחשבה אחת – השלב הראשון הוא להתרכז בנשימה שלנו. עלינו לחשוב על הנשימה בלבד, איך היא באה ואיך היא יוצאת.
  2. לקבל את מה שמגיע – בשלב השני עלינו לקבל את כל מה שמגיע. אין לנו אפשרות לשלוט בכל. יכול להיות שתוך כדי תרגול נרגיש מועקה, חוסר נוחות או גירוד בנקודה מסוימת בגוף. חשוב שלא נילחם בתחושות שלנו ופשוט נתבונן בהן.
  3. לא לשפוט את עצמנו – בשלב השלישי עלינו לזכור לא לשפוט את עצמנו. אפשר להתחיל בתרגולים קצרים של כמה שניות בודדות ולהמשיך לזמנים ארוכים יותר. עלינו לתת לעצמנו זמן לתרגול מיינדפולנס ולתת לשינוי לחלחל בתוכנו לאט, לאט.


אם-כן, שם המשחק הוא שליטה, אבל ממקום שלם, מקבל ורגוע. 
בואו נשחרר את הסערה ונבקש לנו שמיים בהירים כדי שנוכל לראות בהם את כל הטוב שהולך לנחות עלינו.
רוצה להצטרף לקהילת המיינדפולנס של ניר קראוזה? כאן מורידים הילוך ומקשיבים רק למה שחשוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

אתגר "משחררים את הכאב"

7 ימים של אימון לשחרור הכאב בשיטת המיינדפולנס

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן