Mirabai Bush

פסגת המיינדפולנס: מיראבאי בוש – האישה שהביאה מיינדפולנס ל Google

שווה לצפות בריאיון עם מיראבאי בוש, רק בשביל לשמוע את הצחוק המתגלגל שלה כשהיא מספרת את הסיפור שלה. איך כבר בשנות השבעים היא פגשה במקרה במדיטציה בהודו בהנחייתו של ס.נ. גואנקה. היא השתתפה בקורס הראשון שבו הוא לימד מערביים. היא גילתה דרך חדשה להיות בחיים. דרך שהיתה הרבה יותר הגיונית עבורה. היא המשיכה ללמוד עם גואנקה ועם מורים נוספים בהודו אחר כך. יחד איתה היו שם גם אנשים רבים שהיום הם מורי מדיטציה נחשבים ומובילי דעה כמו ראם-דאס, שרון זלצברג, דניאל גולמן (מי שכתב את הספר "אינטיליגנציה רגשית"), שרון זלצברג, וג'וזף גולדשטיין.

העסק הקשוב הראשון

כשהיא חזרה לארצות הברית נולד לה תינוק והיא פתחה עסק יחד עם בעלה. הם הכינו ציורים עם מסרים מהמהות של כל הדתות. ציורים שסימלו שלכל הדתות יש מהות משותפת – אהבה, חמלה ומודעות. העסק כל כך הצליחה, שהם העסיקו 80 עובדים, והגיעו ל 10,000 חנויות. כמובן שכשהם התחילו, הם לא ידעו דבר בעסקים ובהעסקת עובדים. גם רוב העובדים שלהם היו אנשים שמצאו חן בעיניהם, ולא בעלי נסיון בעסקים. כך שהם היו צריכים ללמוד הכל מהתחלה. כמו כן, כבר מההתחלה הם רצו לשלב בתוך העסק את עקרונות המודעות שהם למדו בהודו. כך שהם שילבו מפגשים למדיטציה ויוגה. הם התחילו פגישות ברגע של שקט. המודעות היתה משולבת בכל דבר שהם עשו. מתוך זה באופן טבעי נוצר עסק חברתי שהוא גם רווחי, וגם אכפתי, אוהב ובר-קיימה סביבתית. היום כבר יש הרבה עסקים כאלו, אבל הם היו מהראשונים. התוצאה היתה שאנשים ממש אהבו לעבוד שם. עד היום העובדים דואגים להיפגש פעם בשנה, והעסק הזה נסגר בשנות ה 80…

בהמשך, מתוך רצון להחזיר לארצות מהן היא למדה כל כך הרבה, היא הקימה עם כמה רופאים ואנשים נוספים את SEVA – ארגון שנועד לרפא מחלות שהיו נפוצות במזרח הרחוק. הם התחילו מעיוורים בהודו, והחזירו את הראיה ל 3 מיליון אנשים. מטעם SEVA היא המשיכה גם ל 10 שנות התנדבות בגוואטאמלה. היא עבדה שם עם בני המאיה בפיתוח בר-קיימה לכפרים שלהם, כשברקע היתה מלחמה אלימה ונוראית. היא ראתה את הסבל הנורא שהיה שם, והייתה חוזרת כל יום לחדר ובוכה. מראבאי בוש מספרת ששם היא חוותה כיצד תרגול של מיינדפולנס, חמלה וטוב לב ממש עוזר לה להתמודד עם כל הסבל הזה – שבלעדיו היא פשוט לא הייתה יכולה לעשות את מה שעשתה.

אחרי שהיא חזרה לארה"ב בשנות התשעים היא הקימה עם שותפים את המרכז לתודעה מתבוננת בחברה. הם חשבו כיצד מיינדפולנס ומדיטציה יכולים לתרום בכל מיני תחומים בחברה. הם התחילו לעבוד עם כל מיני גופים- אקדמיה, עיתונות, משפט, הצבא וגם עם עסקים. לכל גוף היו צרכים משלו ושפה משלו. זה היה מרתק להתאים את המיינדפולנס לכל אחד מהגופים הללו.

איך מיינדפולנס הגיע לגוגל?

בשנת 2007 צלצל למיראבאי מנג מגוגל. הוא היה אחד המהנדסים הראשונים שם, והוא רצה להביא מדיטציה לגוגל. כשהוא נסה להביא לשם את הקורס במיינדפולנס להפחתת לחצים, הוא התאכזב מאד כשאף אחד לא נרשם. היא הגיעה לשם, ויחד הם הסתכלו על האוכלוסיה. הם הבינו שכולם שם מאד צעירים, מאד חכמים, מאד תחרותיים ויושבים מול מסך מחשב רוב חייהם. מה שהיה חסר להם זה אינטליגנציה רגשית, מודעות עצמית ומודעות לאחרים. והם היו מאד זקוקים לזה כי הם עבדו בצוותים. לכן הם בחרו להדגיש במיינדפולנס, את היכולת שלו לשפר אינטלגנציה רגשית, אמפתיה וחמלה. כשהם סיימו, הם ביקשו מדניאל גולמן לבוא ולתת הרצאה. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא קשר באופן ציבורי מיינדפולנס לאינטליגנציה רגשית. בעקבות ההרצאה שלו נרשמו 140 אנשים. עד היום יותר מ 3000 עובדי גוגל כבר עברו את ההכשרה הזו. קראנו לה "חפש בתוך עצמך". אחד הדברים שמיוחדים בה, הוא השימוש ברקע המדעי. זו אוכלוסיה שלראות סריקת מח מדבר אליה.

אחד הדברים החשובים בשילוב מיינדפולנס במקום העבודה הוא להתאים את הקורס לתרבות הארגונית של המקום. חשוב שהקורס יתאים לערכים ולשפה של מקום העבודה. זה עוזר לאנשים לקבל ולהפנים את המיינדפולנס. בארגונים מערכות יחסים הן מאד חשובות. הן מה שמניע את הארגון. אחד הדברים שמתפתחים כתוצאה ממיינדפולנס זו הקשבה טובה יותר.

תרגיל הקשבה עמוקה

מטרת התרגיל הזה היא לפתח את היכולת שלנו באמת להקשיב לבן שיחנו, ולא רק לשיחה שיש לנו בראש. לכן בזוג, מחליטים מי מדבר ומי מקשיב. מי שמקשיב שותק ולא אומר מילה. הוא מפנה את כל תשומת ליבו אל מי שמדבר. זה כאילו שהוא במדיטציה, ומוקד המדיטציה הוא בן הזוג. בדיוק כמו במדיטציה, חשוב לשים לב מתי תשומת הלב נודדת. מתי מתחילות מחשבות: על האדם שאיתי, על איך שאני יכול לעזור לו, על איך דבר דומה קרה לי, ואפילו מחשבות על הסידורים שעוד יש לי לעשות בבית. שמים לב למחשבות הללו, ומרפים מהן. מחזירים את תשומת הלב אל הדובר.

אנשים שעושים את התרגיל הזה מגלים כמה מעט הם מקשיבים, וכמה הם עסוקים. אפילו עסוקים במה שיהיה להם להגיד לו. זה בדרך כלל מעיר את האנשים להתחיל להקשיב.

תרגיל: תעצרו לפני שאתם לוחצים על SEND

הנה תרגיל שיעזור לכם לשפר את התקשורת במייל שלכם.
לפני שאתם שולחים מייל, תעצרו ותנשמו 3 נשימות עמוקות.
אחר כך תקראו שוב את המייל, כאילו אתם מי שמקבל אותו.
תשאלו את עצמכם – מה הוא יחשוב וירגיש כשהוא יקרא את זה.
אם יש צורך, תשנו את הניסוח.
רק העצירה הקטנה הזו, תעזור לכם ליצור מיילים יותר נעימים ובהירים.

היזכרויות קצרות

החיים שלנו היום כל כך מהירים ותזזיתיים שאנחנו צריכים הרבה היזכרויות קצרות ללהיות קשובים.
הנה כמה דוגמאות:

  • כל פעם שאתם נוגעים בידית הדלת לקחת נשימה עמוקה.
  • להשתמש בטלפון שמצלצל כתזכורת ללהיות במודעות.
  • כשאנחנו הולכים – להיות בתשומת לב להליכה, לחוש את הגוף שעובר בחלל.
  • להתחיל כל פגישה בדקה של שקט והתכנסות.

רוצים עוד כלים למיינדפולנס ביום יום?

הורידו את המדריך – 7 טכניקות להפחתת לחצים לאנשים עסוקים במיוחד, ובו תמצאו הדרכה מפורטת לטכניקות נוספות.

איך יראה עולם שבו חצי מהאנשים יתרגלו מיינדפולנס?

זה יהיה עולם שבו אנחנו מכירים לעומק שאנחנו מחוברים. מתוך החיבור הזה נהיה הרבה יותר אחראים ואיכפתים אחד לשני. האחר לא רוצה לסבול, בדיוק כמו שאני לא רוצה. אז כיצד אפשר לעזור לו? אנחנו נבין הרבה יותר שהכל משתנה כל הזמן, ולכן אין צורך להחזיק בדברים. אנחנו נהייה פחות חומריים, אולי אפילו לא יהיו לנו כל כך הרבה חפצים ורכוש. בעיקר נבין שהאושר לא מגיע מכך שיש לך יותר דברים.

לצפיה בשיחה של מיראבי בוש לחצו כאן: https://themindfulnesssummit.com/sessions/mirabai-bush/?ref=825

תימותיאה גודארד נתנה את 3 התובנות משנים של מיינדפולנס. לחצו כאן כדי לקרוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

"הפסיכולוגיה של חופש מסבל"

שעור חינם

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן