מיינדפולנס- דאגה מזינה

דרך המיינדפולנס להתמיר דאגה מזיקה לדאגה מזינה

הדאגה המזיקה

מיינדפולנס- להרפות ממחשבות מזיקות של דאגההרבה אנשים מגיעים לקורס המיינדפולנס בגלל הדאגות שלהם. הם מוצאים את עצמם חוזרים ושוב ושוב על מחשבות דואגות לגבי עצמם ולגבי האנשים היקרים להם- מה יהיה? איך נסתדר? הבן שלי לא מסתדר בבית ספר. הוא יכעס עלי לתמיד? מה יקרה אם אני אהיה חולה?

הדאגות הללו רק מזיקות לנו. אלו מחשבות שאנחנו חוזרים עליהן שוב ושוב כמו תקליט שרוט. הן לא מציעות פתרונות, אלא רק חוזרות שוב ושוב על החששות שלנו מהעתיד. למעשה המחשבות הללו מונעות מאיתנו להגיע לפתרון, כי הן מורידות לנו את המצב רוח ומייצרות מתח. כשאנחנו מתוחים המח לא פנוי לחשיבה הגיונית ויצירתית על פתרונות. הוא רק מתרכז בבעיה.

דרך תרגול מיינדפולנס אנחנו קודם כל מבינים שהמחשבות הללו אינן אמת. הן רק הרגל שלנו לחשוב כך. לאחר מכן אנחנו מתאמנים בלהרפות מהמחשבות המזיקות הללו. אנחנו מתאמנים, ממש כמו בחדר כושר, ביכולת לכוון את הקשב להווה, ולמה שכן ניתן לעשות. כשאנחנו מרפים מהדאגות ומחוברים למשאבים שלנו, יכולים להופיע פתרונות לבעיות.

הדאגה המזינה

מיינדפולנס- דאגה מזינה

השבוע לימדתי בקורס מיינדפולנס על שחיקה. שחיקה מתרחשת בדרך כלל כשאנחנו שוכחים לדאוג לעצמנו. לדאוג במובן של אכפתיות ואהבה. לדאוג במובן של לעשות פעולות שמזינות ועושות טוב- לי ולאחרים. כי כדי לפרוח בחיים האלו, כדי שנוכל לעזור לאחרים, אנחנו זקוקים לדאוג גם לעצמנו. אנחנו זקוקים להזין את עצמנו במשאבים של שלווה, רוגע וריכוז.

זו אחת הסיבות שאני מנחה את בוקר של שקט מידי חודש- כדי לאפשר לכולנו (לך וגם לי) זמן מזין עם עצמנו. זמן שמזין אותנו בשלווה, אהבה ואנרגיה.

מוזמנים להצטרף לבוקר של שקט הקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

"הפסיכולוגיה של חופש מסבל"

שעור חינם

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן