דף הבית » mindfulness » מה למדתי על עצמי מפסגת המיינדפולנס בחודש האחרון

מה למדתי על עצמי מפסגת המיינדפולנס בחודש האחרון

כבר בסוף חופשת החגים המשפחתית שלי נתקלתי בפרסום על פסגת המיינדפולנס. האמת היא שהתגובה הראשונית שלי היתה זלזול. אבל אז הסתכלתי על רשימת הדוברים והתמלאתי הערכה. היו שם מורים רבים שאת חלקם פגשתי, ומחלקם למדתי המון דרך הספרים שלהם. אנשים שאני מאד מעריך כמו ג'ון קבט זין, ג'ק קורנפילד, מארק וויליאמס, דן סיגל, ג'וזף גולדשטיין ועוד… ההתלהבות שלי התחילה להתעורר. מצאתי את עצמי מאזין בלילות לשיחות, וכותב לי הערות מהן. רוב מה שנאמר לא חידש לי, אבל כן חידד והעמיק את ההבנה שלי. מתוך ההתלהבות הזו עלה בי הרעיון להנגיש את הידע הנפלא הזה לעוד אנשים – לסכם אותו בעברית ולהציע לאנשים לקרוא מידי יום דרך המייל.

עוצמת ההתלהבות

עשרות ספרים על מוטיבציה מנסים לעורר בנו התלהבות לעשייה. לא משנה מה עושים, אם עושים זאת בהתלהבות גם הדרך וגם התוצאה טובות יותר. את הכח של ההתלהבות חוויתי היטב לאורך החודש. ההתלהבות לוותה בתחושה שיש לי מלא אנרגיה כדי לעשות את זה. ההתלהבות היא מה שהביאה אותי לפנות זמן בחיים שהם תמיד עמוסים, ולהקדיש אותו למלאכת הסיכום והכתיבה. האמת, שלא שיערתי מראש כמה זמן זה יקח. חלק מהשיחות היו ממש ארוכות – שעה. כך שהיו ימים שמצאתי את עצמי מתעסק 3 שעות ביום בסיכום התכנים המשמעותיים למאמר בהיר. מצד שני, השיחות היו כל כך מעוררות השראה, שגם הם חיזקו את ההתלהבות מעצם העשייה. פשוט רציתי שהם יגיעו לכמה שיותר אנשים.

הכח של התחייבות לאנשים

יחד עם ההתלהבות, תמכה בי הידיעה שהתחייבתי לאנשים. גם את זה כתבו בספרים רבים (-:. כמה פעמים לאורך החודש הייתי עסוק במהלך היום והגעתי למלאכת הסיכום בשעה מאוחרת. הייתי קרוב מאד לוותר על שליחת המייל היומי, ולמעט פעמים בודדות לא וויתרתי. הידיעה שיש אנשים שהבטחתי להם לשלוח את המייל כל יום הניעה אותי לעבוד גם כשכבר לא התחשק לי. דרך אגב, זה תמיד איזון עדין בין לסיים משימות, לבין שמירה על הבריאות ושעות השינה שלנו. אני שמח שבהברקה של רגע, מראש כתבתי ששבת הוא יום של חופש עבורי מהפרוייקט הזה. זה איפשר לי לבלות בשבת בנחת עם משפחתי האהובה.

יצירתיות

אחד הדברים שהרשימו אותי בשיחות עצמן זה המגוון של הדרכים בהם אנשים משתמשים במיינדפולנס. כיצד הדרך הנפלאה הזו יכולה לבוא לידי ביטוי בכל כך הרבה צורות, ולכל כך הרבה שימושים. כיצד מצד אחד משתמשים בטכניקות של מדיטציה בחברות כמו גוגל, ומצד שני בבתי ספר ועם הילדים שלנו. לכל הצורות בהן משתמשים במיינדפולנס יש בסיס משותף, ומצד שני, בכל הקשר נעשתה התאמה של הבסיס הזה לצרכים ולשפה מתאימים. אני למדתי מזה הרבה. אחת השיחות האהובות עלי בהקשר זה, היא השיחה על מיינדפולנס במשפחה ועם ילדים. יש כמה דברים שנאמרו שם שגם אני מכניס הביתה עם הבן המקסים שלי.

יש המון מחקר מדעי

מה שעוד ברור מפסגת המיינדפולנס זה כמה מחקר מדעי יש, שמאפשר למיינדפולנס להיכנס למיינסטרים. רבים מהדוברים היו דוקטורים. הם הציגו עדויות מרשימות לאפקטיביות ולתועלת של מיינדפולנס מכל מיני הבטים. חלקם הראו תוצאות של ניסויים רלוונטיים. חלקם הסבירו את מבנה המח, וכיצד מיינדפולנס משפיע עליו. ההבנה של מבנה המח, מאפשרת לנו להכיר את עצמנו יותר לעומק, וזה מיינדפולנס במיטבו. בהקשר זה אהבתי במיוחד את ההרצאה של פרופסור ג'ילברט.

ועכשיו אתם…

כיתבו בתגובות:

מה אתם למדתם במהלך פסגת המיינדפולנס?

איזה תכנים אהבתם במיוחד?

 

 

 

LEAVE A COMMENT

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

שם:
טל:
מייל: