Dr Danny Penman

פסגת המיינדפולנס: דני פנמן – מיינדפולנס לשיפור היצירתיות

מחקרים חדשים מוכיחים שמיינפולנס מועיל גם לשיפור היצירתיות. דני פנמן הוא עיתונאי בריטי ומדריך מדיטציה. הוא כתב יחד עם אחרים ספרים מעולים על מיינדפולנס. בימים אלו יוצא הספר החדש שלו בנושא הזה. אז איך מיינדפולנס משפר את היצירתיות?

מיינדפולנס משפר את היצירתיות דרך 3 נתיבים:

  1. כשאנחנו לחוצים כי אנחנו חייבים לעשות משהו הגוף והמח שלנו מגיבים כאילו אנחנו מול התקפה. מול התקפה אנחנו באופן טבעי מפנים פחות אנרגיה לחשיבה, ויותר לשרירים הגדולים בגוף. זה היה מועיל לפני אלפי שנים כשהיינו לקטים בטבע. היום זה בדיוק מה שמונע מאיתנו למצוא פתרונות טובים לבעיות. דווקא באותם רגעים אנחנו זקוקים להיות מסוגלים לחשוב בשקט, ושרעיונות טובים יגיעו. מיינדפולנס קודם כל מפחית את הסטרס.
  2. אך יש משהו נוסף חשוב יותר. כשאנחנו יושבים למדיטציה, ורק מתבוננים במה שקורה, מתחילים להגיע רעיונות ומחשבות מהתת מודע. אנחנו שקטים ומסוגלים לקלוט את המחשבות הללו, לשים אליהן לב. דווקא השקט מאפשר לנו לפתרונות חדשים להגיע. יש לנו המון רעיונות טובים בראש, רק שרוב הזמן אנחנו לא פנויים כדי לשים לב אליהם. זה קורה מהמדיטציה של התבוננות פתוחה שנלמדת גם בקורס MBSR. לפי מחקרים מסוימים היא מעלה את היצירתיות ב 30%!
  3. אחת הבעיות אם אנשים יצירתיים היא שגם אם יש להם רעיון, הם לא מנסים לממש אותו. מיינדפולנס מטפח לנו עמידות נפשית – בטחון ואופי שמאפשרים לנו ללכת לנסות פתרון, גם אם כולם חושבים שאין מה לעשות. היכולת להתמודד עם הקולות המחלישים בראש שלנו ומאחרים היא קריטית לכל מי שרוצה באמת ליצור דברים יצירתיים, ולא רק להעלות רעיונות.
  4. ריכוז הוא חיוני כדי שנוכל לקלוט אינפורמציה. מדיטציה מפתחת את יכולת הריכוז שלנו.

לקבוע דייט עם היצירתיות שלנו

אחד הכלים החשובים לפיתוח יצירתיות הוא לשנות הרגלים. זה קשה כי אנחנו יצורים של הרגלים. למשל מומלץ לעשות דייט עם היצירתיות שלכם – לקבוע שעה או שתיים בשבוע שבהן אתם יוצרים מה שבא לכם, דברים שעושים לכם ממש כיף. למשל – ללכת לגלריה לאמנות, לצפות בסרט טוב, או לצפות בשקיעה. כל דבר שהוא ממש מהנה עבורכם וישמח אתכם.

מה עושים כשנתקעים בכתיבה?

להילחם בתקיעות, ולנסות להתעקש לכתוב בדרך כלל לא עוזר. מה שעוזר זה לצאת לסיבוב בחוץ. פשוט לצאת החוצה ולנשום קצת אוויר נקי. זה פשוט עוזר לשחרר את התקיעות ולזוז לנתיב אחר בראש.
מי שכותב הרבה, מומלץ שיכתוב באופן חופשי כל יום במשך 90 דקות. לפעמים יצאו מילים אקראיות בהתחלה, לפעמים זה ירגיש נורא. זה לא משנה. פשוט לכתוב במשך 90 דקות.

רוצים ללמוד מיינדפולנס להפחתת לחצים (MBSR)? מלאו את הפרטים כאן ונדבר: https://mindfulness4u.co.il/workshop-mbsr

לצפיה בשיחה של דני פנמן לחצו כאן: https://themindfulnesssummit.com/sessions/danny-penman/?ref=825

ריצ'רד ברנט סיפר איך הוא מצליח ללמד מתבגרים מיינדפולנס, כשכל מה שהם רוצים זה לשחק FIFA.
לחצו כאן כדי לקרוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

"הפסיכולוגיה של חופש מסבל"

שעור חינם

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן