דף הבית » mindfulness » פסגת המיינדפולנס: ג'ק קורנפילד – במיינדפולנס תהיו אינטימיים עם החיים שלכם.

פסגת המיינדפולנס: ג'ק קורנפילד – במיינדפולנס תהיו אינטימיים עם החיים שלכם.

ג'ק קורנפילד הוא המורה הרוחני האהוב עלי. הספרים שלו מלווים אותי ואת משתתפי בוקר של שקט כבר שנים רבות. השיחה איתו מלאה בחכמה, בציטוטים וסיפורים. הקול שלו מלא ברכות. עונג צרוף להקשיב לשיחה.

מיינדפולנס עוזר לנו לחבר את כל חלקי חיינו ולהפסיק להפריד אותם

יש לנו נטייה להפריד ולחלק את החיים שלנו. חדר הכושר נועד כדי לחזק את הגוף. אנחנו הולכים לעבודה כדי להרוויח כסף. ורוחניות שייכת לבית הכנסת. מיינדפולנס עוזר לנו לחבר את החלקים השונים. מיינדפולנס פותח את עינינו ואת ליבנו לראות את הקדושה באמצע החיים עצמם. לראות הקדושה בצחוק של ילד, בפרח ובצעד שאני עושה עכשיו. הרבה אנשים חיים היום מאד עסוקים ולחוצים בחיים שלהם. נמצאים תחת עריצות של זמן, דאגות ומשימות. כשאנחנו חיים ככה, אנחנו מזדהים עם המשימות שלנו. מזדהים עם האני הקטן שצריך להספיק ולעשות, ומרגיש מאויים אם זה לא יקרה. מזדהים עם האני הקטן שחושב מחשבות באופן אובססיבי. כשאנחנו עוצרים לקחת נשימה ולהתבונן, אנחנו יוצאים מהאני הקטן הזה, וחוזרים לשלמות של החיים. חוזרים לחיים כפי שהם עכשיו – הנשימה שלי, הפנים שנמצאות מולי, מה שאני מרגיש עכשיו, והיום המסתורי שמחכה לי.

המטרה היא לא לנסות לשפר את עצמנו לכדי מושלמות

לפעמים נדמה לנו שהמטרה היא להיות מודע באופן נוקשה – להחזיק כל רגע במודעות לחוויה. כפי שאנחנו מנסים להיות מושלמים בעבודה, בלימודים, בגידול הילדים, ביופי, בכושר – בעצם בכל תחום. כך לפעמים אנחנו מביאים את השאיפה למושלמות גם לתרגול המיינדפולנס. מנסים להיות מתרגלים נוקשים שמחזיקים בחוויה. חייבים שהכל יהיה בסדר כל הזמן. מורה הזן היפני דוגן אמר: "להתעורר זה להיות אינטימי עם החיים". כלומר הכוונה שלנו היא לטפח את האהבה שלנו, ואת היכולת להיות עם לב פתוח. ללכת בעולם עם לב חומל. כשרואים את מורה הזן הויאטנאמי טיך נהאת האן, חווים את זה עמוקות. הנינוחות שופעת ממנו, ומשפיעה על כל סביבתו. אפשר להגיע לזה כל רגע. אפילו ממש עכשיו.

גם לישו ובודהה היו קשיים וחולשות

לפעמים אנחנו חושבים שאם רק נהיה בודהה – הכל יהיה בסדר. אז כבר יהיו לנו חיים חסרי בעיות. ג'ק סיפר שהוא פוגש הרבה מאד מורים רוחניים מכל הזרמים. גם להם יש בעיות. ולא רק להם. לישו ובודהה היו קשיים עם המשפחות שלהם. לבודהה היו כמה פעמים קשיים עם הנזירים שלו, והוא חלה כמה פעמים. אין כזה דבר חיים ללא בעיות. לכן מה שחשוב זה לראות את מי שאני, עם כל הבעיות שיש לי – עם אהבה וחמלה.

מיינדפולנס מדיטציה הפחתת לחץ לחצים

בזן עושים שני דברים: יושבים, ומטאטאים את הגינה. זה לא משנה כמה הגינה גדולה

אין באמת הפרדה בין תרגול המדיטציה הפורמלי, לבין תרגול מיינדפולנס ביום יום. כשאנשים מקדישים זמן להשקיט את המיינד, זה מכין אותם לתרגול ביום יום. כשאנחנו יושבים למדיטציה, אנחנו כמובן נהנים מהרוגע והירידה בסטרס. לא פחות חשוב מזה, יש לנו הזדמנות לראות כמה שהמיינד משוגע. לראות את כל המחשבות שעולות. לראות את הדברים שעוד יושבים על הלב שלנו, ומבקשים שנטפל בהם. זה לא תמיד קל. אנחנו פוגשים את הפחד, השעמום, והשיפוט. בישיבה השקטה אפשר להכיר אותם באינטימיות. לזהות אותם בבהירות. אחר כך, כשהם יצוצו במהלך היום שלנו נוכל לזהות אותם מייד כשהם עולים. במקום להגיב בדפוסים הרגילים שלנו – לעשן סיגריה, או לאכול משהו, נוכל לעצור. עצירה של הקשבה. לדבר עם מה שעולה – אני מכיר אותך שיפוט. אני יודע מה זה להיתפס בשיפוט, ואני גם יכול לקחת נשימה. אנחנו כבר לא חייבים להאמין למיינד הפוחד כי במהלך המדיטציה התנסינו בלהיות איתו במודעות אוהבת. את השינוי הזה בתגובה רואים היום מדעני מח.

כשאנחנו מוצאים את השלווה הפנימית הזו, אנחנו יכולים להפיץ אותה לאחרים. אנחנו יכולים ללכת לטפל בתחלואי העולם בדרך חדשה. כשיש שלווה ושלום פנימי אפשר לטפל במשבר האקלים, בפליטים, בגזענות, ובמלחמות. אפשר לעשות זאת עם לב שליו ואוהב. זה הכח שהעולם צריך. יש היום בעולם מספיק אגרסיביות ופחד. העולם זקוק לחוסר הפחד של הלב השליו. טיך נהאת האן סיפר פעם על הויאטנאמים שברחו בסירות, והותקפו על ידי שודדי הים: "אם אדם אחד נשאר שליו, כל הסירה ניצלה".

איך מיינדפולנס יכול לשנות את העולם?

אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת שבה יש התפתחות עצומה של טכנולוגיה פיזית. אבל שום טכנולוגיה פיזית לא יכולה לעצור את המלחמות, הגזענות, הרע ואיכות הסביבה. לכן הכרחי להתאים להתפתחות הטכנולוגית גם התפתחות פנימית – ריפוי רגשי, צמיחה של חכמה, חמלה ואכפתיות. כל אלו נובעים ממיינדפולנס. אז גם נחיה טוב יותר אחד עם השני, וגם נוכל להסתכל מכיוון אחר על הבעיות שישנן. נוכל להסתכל עליהן בצורה רחבה, שרואה את ההקשרים, ולא דרך הנפרדות שנמצאת בשורש שלהן.

מה המכשול הכי גדול להתחיל במיינדפולנס? לא לעשות

תתחילו לתרגל. עצם המוכנות לעצור ולבדוק מה קורה לי, פותחת שער שמאפשר לנו לטפל בעצמנו ובכל מה שאנחנו נוגעים בו.

לצפיה בהקלטה של השיחה עם ג'ק קורנפילד לחצו כאן:

http://themindfulnesssummit.com/sessions/jack-kornfield/?ref=825

שתפו בתגובות  – איך המדיטציה משפיע על היום יום שלכם?
להצטרפות לסיקור היומי בעברית של פסגת המיינדפולנס לחצו כאן: http://mindfulness.ravpage.co.il/mindfulnesssummit

טארה בראך לימדה איך לצאת מטראנס חוסר הערך העצמי. לחצו כאן כדי לקרוא: http://mindfulness4u.co.il/?p=4409

 

 

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

שם:
טל:
מייל: