Shamash Alidina

פסגת המיינדפולנס: שמש אלאדינה- תעשו את המדיטציה לכייפית עבורכם!

שמש אלאדינה שופע חיוכים וצחוק. הוא נחשף למיינדפולנס כבר בשנות ה 20 שלו ומהר מאד נהיה מורה. הוא מלמד משנת 98 – כמעט עשרים שנה. נהניתי להקשיב לשיחה איתו וחייכתי לא מעט. בשיחה הוא התמקד באחד הנושאים החשובים במיינדפולנס- איזו מין תשומת לב אנחנו מפנים? תראו, כשאנחנו מתחילים לתרגל מדיטציה, ומבקשים אותנו להחזיר תשומת לב שוב ושוב לנשימה או לגוף זה יכול להיות מתסכל. אנחנו נדהמים לגלות כמה מעט שליטה יש לנו על המחשבות שלנו שנודדות. למעשה, לפי מחקר 50% מהזמן המחשבות נודדות – לעבר או לעתיד. במיינדפולנס אנחנו מתאמנים להיות מודעים בהווה, כאן ועכשיו. אבל לפעמים, האימון הזה מלווה בהרבה שיפוטיות. כמו כל דבר בחיים, אנחנו מנסים להצליח, חושבים שיש משהו להגיע אליו. אנחנו מפעילים את הדפוסים הרגילים שלנו גם במדיטציה. זה חלק מהכוח של מדיטציה. כי ככה אנחנו יכולים להתבונן בדפוסים בבהירות, וגם לשנות אותם.

מיינדפולנס הוא מודעות רכה ואוהבת

מעבר למודעות בהווה,  למיינדפולנס יש אספקט נוסף – להתבונן בדרך רכה, חמה, טובת לב ואוהבת. כמו הורה שמתבונן בילד שלו משחק. הרכות חשובה מאד כשאנחנו מפנים תשומת לב לתחושות הגוף, לרגשות ולמחשבות. אתם יודעים מה יקרה אם כתוצאה מהפניית תשומת לב לגוף אנחנו נשים לב לאזור נוקשה, וישר ננסה להיפטר מהנוקשות? אנחנו יוצרים מלחמה והנוקשות רק תתגבר. הדרך לעבוד עם נוקשות, כאב, רגשות כואבים ומחשבות מחלישות היא להפנות אליהם תשומת לב רכה. להתעניין בהם. לתת להם להיות. ואז כמו קסם (ואני שומע את זה שוב ושוב מתלמידים שלי), נוצרת רכות בגוף. במקום לנסות לשלוט בחוויה שלכם, תנו לה להיות כפי שהיא. מעצמה היא תשתנה ואתם תתחילו להרגיש נינוחים.

להפנות תשומת לב אל הטייס האוטומטי

לדוגמא במדיטציה, יש כמה דרכים לעבוד עם נדידת המחשבות. הדרך הרגילה היא כל פעם להחזיר את תשומת הלב. שמש מציע דרך אחרת – "כשאני שם לב שמגיעות מחשבות בטייס אוטומטי אני מפנה את תשומת הלב אל הטייס האוטומטי". זה אומר לשים לב איזה מין מחשבות מגיעות? למה דווקא עכשיו הן מגיעות? וזה בסדר לתת להן להמשיך קצת. מהר מאד נהיה שקט. זה כמו מדיטציה של תשומת לב למחשבות עצמן. פתאום אין מחשבות.

העצות של שמש למי שמתחיל במדיטציה:

  1. תנסו לגרום למדיטציה להיות הכי נעימה עבורכם: תשכבו, תשבו על ספה. תהיו ממש בנוח. אני יודע שאנשים מפחדים להירדם. לישון זה ממש בסדר, כי לפעמים זה מה שהגוף שלכם צריך.  לשינה יש כל כך הרבה יתרונות. היא כל כך חיונית. מתי שהוא תשנו מספיק, ואז המדיטציה שלכם תתחיל.
  2. תבואו עם גישה ידידותית לעצמכם. תהיו בתשומת לב לחוויה שבולטת לכם: אלו יכולות להיות תחושות הגוף, אפילו התחושה של הישיבה עצמה. אפשר כמובן גם להפנות תשומת לב לנשימה או לרגשות. הכי חשוב שתהיו עדינים עם עצמכם.
  3. שימו לב לתחושת ההרפיה. אל תנסו להרפות כי זה לא עובד. שימו לב לתחושות בגוף. אם יש אזור לא נח בגוף, אזור עם לחץ או נוקשות הפנו אליו תשומת לב רכה. מעצם הפנית תשומת הלב תתרחש הרפיה. אתם תתחילו להרגיש יותר נינוחים. תחושת ההרפיה והנינוחות הן סימן טוב שאתם בדרך הנכונה.

לצפיה בהקלטת השיחה עם שמש לחצו כאן:

https://themindfulnesssummit.com/sessions/shamash-alidina/?ref=825

מה איתכם?
האם תרגול המדיטציה הוא מלחמה עבורכם? האם מדיטציה היא כייף עבורכם?

רובי ווקס סיפרה איך מיינדפולנס עוזר לה להתמודד עם דכאון קליני. לחצו כאן כדי לקרוא: https://mindfulness4u.co.il/?p=4384

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל חבילת מתנות להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס?

אתגר "משחררים את הכאב"

7 ימים של אימון לשחרור הכאב בשיטת המיינדפולנס

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן