מה שאנחנו לא יודעים על דאגה ומתח, ואיך לפתח מח נטול דאגה בעזרת מיינדפולנס

  בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, כולנו חווים עומס של משימות ואיתן עומס של דאגות. דאגות ביחס לכסף שיש או אין לנו, דאגות לבריאות של הילדים, בני הזוג וההורים שלנו. מערכות יחסים שמאתגרות ומדאיגות אותנו. לכל אחד מאיתנו יש נושא שגורם לו לדאגה. לדאגות האלו אנחנו מגיבים עם תגובת הסטרס שלנו. בטבע תגובת הסטרס היא תגובה טבעית לאיום פיזי מיידי. כשזברה רואה אריה האינפורמציה הזו מגיעה לאזור במח שנקרא האמיגדלה. האמיגדלה היא כמו רדאר לסכנה ופעמון אזעקה. האמיגדלה מקבלת קלט למאמר המלא>>

איך מדיטציית מיינדפולנס משפיעה על המחשבות שרצות ללא הפסק ורשת ברירת המחדל? ההסבר המדעי

מה קורה במח כשאנחנו לא עושים שום דבר? זו שאלה כל כך מוזרה, שאפילו מדעני המח לא חשבו לבדוק אותה. זה התגלה במקרה במסגרת ניסוי אחר. חוקר בשם מרקוס רייכל ניסה לזהות איזה אזורים פעילים בזמן כל מיני סוגים של פעילות מנטלית. לצורך זה הוא סרק את המח של נבדקים בזמן פעילות, והשווה אותו לפעילות המח שלהם בזמן מנוחה מהפעילות.  אבל הוא גילה משהו מוזר- כשהוא ביקש מאנשים לספור אחורה מ 1475 בקפיצות של 13 היו אזורים שנהיו פעילים, אבל למאמר המלא>>
חמלה

איך לפתח מח שמח, חומל וטוב לב?

החשיבות של טוב לב וחמלה בכל מסורת רוחנית שתסתכלו אליה, בכל דת, וגם בתרבות החילונית, תוכלו למצוא את ההערכה לאנשים שהם טובי לב. אנשים כאלה הם השראה עבורנו. אנשים כאלה נתפסים כגיבורים. איכויות של טוב לב וחמלה הן איכויות שכל אחד יסכים שראוי לפתח אותן. טוב לב אמיתי כשמו כן הוא- בא מהלב. הוא אינטואיטיבי. הוא לא נובע מתחושת חובה לחוק דתי או מוסרי. הוא תגובה אוהבת ועוזרת לסיטואציה שבה אנחנו מרגישים שאנחנו נקראים ויכולים לעזור. אבל בחיים הבוגרים שלנו, למאמר המלא>>
איך להתחיל בתרגול מדיטציה

מדיטציה למתחילים- איך ליצור הרגל מדיטציה?

האתגר הכי גדול מדיטציה היא כלי מרכזי לאיכות החיים שלנו. מדיטציית מיינדפולנס תורמת לבריאות הפיסית שלנו, תורמת לאושר שלנו, עוזרת לנו להתמודד עם רגעים קשים, תורמת לריכוז ולהצלחה שלנו. אלפי מחקרים הראו זאת שוב ושוב. בטח גם אתם שמעתם על זה בהרצאות, או קראתם במאמרים (גם באתר הזה). אנחנו יודעים את כל זה, רוצים לעשות מדיטציה, ובסוף לא מצליחים להכניס אותה לסדר היום שלנו. אולי עשינו כמה פעמים וזה היה מועיל, אבל לא התמדנו. האתגר הכי גדול הוא איך להפוך למאמר המלא>>
מיינדפולנס- דאגה מזינה

דרך המיינדפולנס להתמיר דאגה מזיקה לדאגה מזינה

הדאגה המזיקה הרבה אנשים מגיעים לקורס המיינדפולנס בגלל הדאגות שלהם. הם מוצאים את עצמם חוזרים ושוב ושוב על מחשבות דואגות לגבי עצמם ולגבי האנשים היקרים להם- מה יהיה? איך נסתדר? הבן שלי לא מסתדר בבית ספר. הוא יכעס עלי לתמיד? מה יקרה אם אני אהיה חולה? הדאגות הללו רק מזיקות לנו. אלו מחשבות שאנחנו חוזרים עליהן שוב ושוב כמו תקליט שרוט. הן לא מציעות פתרונות, אלא רק חוזרות שוב ושוב על החששות שלנו מהעתיד. למעשה המחשבות הללו מונעות מאיתנו להגיע למאמר המלא>>

מיינדפולנס תל אביב

מה מציעה שיטת המיינדפולנס ? שיטת המיינדפולנס מציעה מגוון כלים כדי להתאמן בנוכחות קשובה, במיוחד משפחה של מדיטציות הקרויות מדיטציות מיינדפולנס. במדיטציות מיינדפולנס אנחנו מתאמנים בצורות שונות של הכוונת תשומת הלב לא שיפוטית להווה. מדיטציה היא ממש כמו חדר כושר למיינדפולנס – זו מסגרת שבה אנחנו מתאמנים באופן עקבי ומסודר בפיתוח המיומנות להתבונן באופן שליו במה שמתרחש בפנימיות שלנו. דרך האימון העקבי נוצרים שינויים בגוף, במח ובנפש – בנוסף, דרך תרגילים שונים, אנחנו לומדים להביא מיינדפולנס לכל רגע בחיינו. מיינדפולנס למאמר המלא>>

טיפול בסטרס

העולם המודרני המערבי רווי בלחץ וסטרס, למעשה, פסיכולוגים טוענים שעד סוף המאה ה-21 המחלה השכיכה ביותר אשר תגרום למוות היא הסטרס, אשר נחשב כ"רוצח השקט". יהיו אנשי מקצוע אשר יגידו שאי אפשר להעלים לגמרי את הסטרס, ובמקום לחשוב על איך להיפתר ממנו לגמרי, צריך לדעת כיצד לנהל אותו, מה שנקרא : stress management"" מה הוא מיינדפולנס ? וכיצד הוא יכול לעזור בלחץ ובסטרס קבוע ? מיינדפולנס (קשיבות)   זה קודם כל לשים לב –  תשומת לב היא מרכיב משמעותי בכל פעולה למאמר המלא>>

איך להירגע

מיינדפולנס (קשיבות)   זה קודם כל לשים לב –  תשומת לב היא מרכיב משמעותי בכל פעולה איכותית. אומן מצטיין הוא אומן ששם לב לכל הפרטים, ומקדיש את כל כולו לכך. מהנדס מעולה הוא מהנדס שרואה גם את התמונה הגדולה וגם את הפרטים – הוא שם לב לבעיות וגם לפתרונות האפשריים, ויודע לבחור ביניהם, כך שתשומת לב היא מרכיב חיוני בהצלחה. פלוסופית המיינדפולנס מרכיבה בתוכה מדיטציות שונות אשר עוזרות באינסוף רבדים, כאשר אדם רוצה לדעת איך להירגע – ההמלצה הראשונה שלנו אליו למאמר המלא>>

טיפול בהתקפי חרדה

מה היא חרדה ? חרדה היא מצב טבעי של הגוף אשר מתרחש במצבי סכנה – בעבר הרחוק, כאשר האדם היה נתון במצבי סכנה – החרדה היתה יכולה לעזור לאדם להתמודד עם הסיטואציה בצורה אפקטיבית יותר ולעזור לו להילחץ מסכנות אשר פקדו אותו יום יום. כיום "שריד" החרדה היא לא יותר מאשר בעיה ומטרד אשר יכול להיגרר בקלות גם להפרעה נפשית אשר דורשת טיפול דחוף. התחושות אשר מלוות לחרדה מתוארות כך : קוצר נשימה זיעה קרה ערפול הרגשה שבה "אני עומד למאמר המלא>>